Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2015 10:34 - Електромобилът на Тесла с вечен двигател
Автор: nlonauka Категория: Други   
Прочетен: 1505 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 04.04.2016 08:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Никола Тесла бил обсебен от идеята за свободна енергия. Създал например примитивна слънчева батерия от една метална плоча огрявяна от слънцето и свързана  с проводници. Фотоефектът предизвиквал слаб ток.
Никола Тесла през 1931 година направил загадъчен електромобил. Той не се захранвал с акумулатор, а от странна кутия в която имало 12 електронни лампи.
Тесла така и не обяснил, от къде взема енергия електромобилът му. Той казал че се захранва от етера около нас. Никола Тесла е смятал, че пространството, космосът е пълен с енергия. Той говори за така наречената свободна енергия. Днес има разбиране за подобна енергия. Например енергията на вакуума, която е навсякъде, но все още не е открит начин за използването й.Съществува и така наречената тъмна енергия, която е причина за разбягването на галактиките. Някои смятат че енергията на вакуума е тъмната енергия. Тъй като енергията на вакуума е извънредно трудна за употреба, едва ли Тесла е можел да я използва.
Възможността да е захранвал електромобила безжично с приемник и предавател на електромагнитне вълни е малка. Би трябвало да има много мощен предавател недалеч от електромобила. Колата била с голяма мощност и захланването й по този начин е проблемно. Предавана енергия би се разсейвала в пространството и това може да се компенсира с голяма мощност и предаване на неголеми разтояния. Предавателят би бил голям и хората биха го забелязяли. Освен това Тесла така и неразрешил проблема с безжичното предаване на енергия, така че не би могъл да го използва за захранване. Иначе щеше та го използва не само за автомобила, но и да се опита да гоналожи в практиката. Безжичното предаване на енергия е стара мечта на Тесла. Това показва, той не е могъл да осъществи безжичното предаване на енергия.
Остава възможността Тесла да е създал и използвал електрически вечен двигател.
Показателно за това е конструирането(1931г) на прословутия електромобил на свободна енергия няколко години след революцията в квантовата механика  - публикуването(1926г) на уравнението на Шрьодингер.
Накратко уравнението на Шрьодингер определя енергията на кванта - оказва се, че квантите в определено ограничено пространство могат да имат само опредени стойности на енергията, а не произволни. Те съответстват на дължини на вълните събиращи се в цели числа в пространството, защото квантът е вълна и частица едновременно, а вълните в затвореното пространство се наслагват и интерферерират, така че са възможни само тези определени състояния. Така също се оказва че квантите не могат имат 0 енергия - има минимално ниво на енергия определено от размера на пространството, в което се намира кванта. Минималната енергия всъщност зависи от най-голямата възможна дължина на вълната, тъй като частицата е и вълна едновременно. Колкото е по-малка енергията толкова е по-дълга вълната и обратното, а вълната трябва да се събере в затвореното пространство. По-ниски стойности на енергията от това са невъзможни. Това се нарича още нулева енергия. (класическия ЗЗЕ и ЗЗМ е не важат за квантите, те редовно го нарушават - например физическия вакуум с виртуалните частици и т.н. - квантите се появят и изчезват от нищото. Енергия и маса се появяват от нищо в рамките на законите на квантовата механика. В квантовата механика законите на класическата физика не важат, там на квантово ниво важат други закони и това означава, че вечния двигател е възможен само на квантово ниво.)
Четири години по-късно(1931г) Никола Тесла открил начин за използване на това за получаване на свободна енергия - истински вечен двигателТесла обаче запазил в тайна принципа на действие и устройството на своето изобретение. Боял се да не съдадат подобни устройства и да не може да продаде изобретението си. Все пак е бил комерсиален. Но никой не се доверявал на машина, чието устройство и принцип са неизвесни. Напрактика тайната погребала това велико изобретение. Докато ние независимо стигнахме до квантовите генератори на свободна енергия и така разбираме, че подобно е било изобретението на Тесла.

Предполага се, че кутията на Тесла(същата коятo монтирал в електромобила си) е съдържала осцилатор свързан с диполна антена, която излъчвала вълни, на които полувълната/половината им дължина е по-дълга от самата кутия.  Те се отразявали от стените й(метални, но може и с мрежа от проводници - отражателна решетка. Кутията трябва да е била плътно затворена.) и се скъсявали  по квантовата механика и енергията им се увеличава( до Минималната енергия на кванта - вълна-частица в ограничено пространство, по-ниски стойности на енегията от нея са невъзможни - уравнение на Шрьодингер - минимална възможна стойност на енергията на кванта!) заедно със честотата и са се приемали от друга антена за увеличената честота (или със същата антена?) , където се е получавал високочестотен ток, който може да cе изправя с токоизправител.
Това може да се обясни и с принципа на неопределеност на Хайзенберг като при намаляване на пространствената неопределеност c намаляването на пространството, в което е ограничена вълната частица, се увеличава пропорционално неопределеността на импулса й и съответно енергията й.

За конкретната схема може само да се гадае.
Може да се предположи, че е използвал рамкова/диполна антена свързана с двулампови осцилатори за 2,2-3м вълни(ок.100 МХц) синхронизирани вероятно с индуктивна връзка или един осцилатор, а останалите лампи служели за усилване или са били за изправяне на произведения високочестотен ток. Съответна дължина на антената 1,1-1,5м, поради правоъгълните очертания на кутията и за по-висока ефективност. Вълните са се скъсявали до 30см (ширина на затвореното пространство 15см - 1/2 дължина на вълната) приемните антени/диполи би трябвало до са били с дължина 15см -  за повишаване ефективността може да е използвал и няколко приемни антени. Важно е тяхното разположение, защото вълните в кутията интерферират и се получават стоящи вълни. Например възлите на електрическата вълна са при металните отражателни стени, а върхът й е по средата между тях.  Не може да е изправял получения ток, защото при толкова висока честота електронните лампи не работят и електроните не могат да стигнат от катода до анода за толкова кратко време, а се връщат обратно.Тесла е работил с неизправен високочестотен променлив ток. Това изисква специално пригоден и конструиран за работа с толкова висока честота електродвигател. Произведената мощност може да е била от максимум  около 100кВт за получения високочестотен променлив ток. Във всеки случай апаратът е имал достатъчна мощност за задвижване на електромобил.
За пояснение в двуламповият осцилатор няма кондензатори - замества го капацитетът м/у електродите на електронната лампа.
Днешните полупроводникови прибори - транзистори предлагат и по-добри възможности от някогашните лампи.
Жалко е че Тесла запазил в тайна откритието си - така и не било разкрито. То би било доста полезно днес.



Гласувай:
3
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nlonauka
Категория: Други
Прочетен: 42236
Постинги: 98
Коментари: 0
Гласове: 18
Архив
Календар
«  Юли, 2019  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031